anhar |
Wysłany: Śro 21:35, 09 Maj 2007 Temat postu: Strategia |
|
LORD VACOS dnia 08.05. o 12:34 Cytuj Zacznijmy od podstaw.
Pikinierzy – jednostka obronna TYLKO, swietny oddzial przeciwko lekkiej kawalerii, nie ma lepszego, ktory by sie przeciwstawil jej sile, powoduje ogromne straty w szeregach lekkiej jazdy.
Miecznicy – jednostka obronna TYLKO, swietny oddzial obronny przeciwko piechocie lacznie z lucznikami, uwazam, ze to kluczowa jednostka obronna.
Topornicy – jednostka atakujaca TYLKO, w przeliczeniu na jednego mieszkanca najlepsza jednostka i dosc tania, powoduje ogromne straty w szeregach pikinierow, lucznikow konnych i lekkiej kawalerii.
Lucznicy – jednostka obronna TYLKO, obok miecznikow swietna jednostka obronna przeciwko piechocie i jezdzie, jedyna jej slabosc to konni lucznicy, ktorzy sa wyspecjalizowani w ich zabijaniu.
Lekka Kawaleria – jednostka atakujaca TYLKO, zaraz po topornikach druga najlepsza jednostka specjalizujaca sie w wyzynaniu miecznikow, w polaczeniu z topornikami stanowia smiertelna sile i malo kto moze sie im oprzec, jedynie zwiekszone oddzialy lucznikow moga troche zmniejszyc ich niszczycielska moc.
Lucznicy Konni – jednostka atakujaca TYLKO, chociaz walory ataku nie sa duze, to jest to jezdzaca smierc dla lucznikow, gdyz z dystansu i poza zasiegiem ich strzal, sciagaja ich jak snajperzy, jedyny oddzial, ktory jest w stanie sie oprzec to miecznicy ze swoimi tarczami.
Ciezka Kawaleria -dla wielu graczy ogromny problem stanowi ciezka kawaleria, gdyz jest to dobra jednostka we wszystkich dziedzinach (ani najlepsza, ani najgorsza), jedni uwazaja, ze nalezy ja miec i cenia za jej uniwersalnosc i szybkosc, inni natomiast, ze jest zbedna.
W tym przypadku pozostawiam wam do wyboru jej posiadanie kazdy powinien dopasowac swoj styl gry, moze w odpowiednich rekach bedzie ona niezastapiona. Ja natomiast nie preferuje jej i zamiast prodkuje inne jednostki lepsze w obronie. Ci co zamierzaja uzywac ja do ataku powinni byc ostrozni, gdyz jak wpadniecie w pulapke to nie tylko tracicie oddzial atakujacy, ale rowniez obronny.
Jezeli chodzi o pozostale jednostki, ktorych tutaj nie wymienilem, to:
Taran – jednostka atakujaca, TYLKO, sluzy do niszczenia murow przeciwnika i jest w tym niezastapiona, nie nalezy jednak posiadac jej wiecej niz 300 w jedne wiosce, gdyz wieksza ilosc oslabia nasza armie a niewiele wiecej przyczynia sie do burzenia murow.
Powinna byc uzywana zawsze gdy atakujemy wioske, ktora posiada mury, zmniejsza to straty naszj armii.
Katapulta – jednostka atakujaca TYLKO, uniwersalny oddzial atakujacy, ale zabiera az 8 mieszkancow do jej obslugi. Jedyna jednostka, ktora mozna niszczyc cele w wiosce przeciwnika. Wielkosc ratusza okresla ilosc celow do wyboru, ale zawsze tylko jeden. Nie nalezy uzywac jej do niszczenia murow, gdyz jest w tym duzo slabsza od taranu, a przy okazji nasze wojska ponosza wtedy duzo wieksze straty.
Rycerz – jego cel jest jeden na poczatku gry chronic nasz wioske, gdyz jest tani i bardzo silny, ale zabiera 10 mieszkancow (do noszenia jego ekwipunku ), pozniej gdy wysylamy armie razem z nim powoduje on, ze nasza armia wedruje szybciej.
Szlachcic – bardz droga, leniwa i opasiona „swinia”, jednakze bez jego dyplomatychnych umiejetnosci nie jestesmy w stanie zajac zadnej wioski, jest wiec kluczowym nierobem do powiekszania naszej sily, wielkosci i obszaru wplywow.
Aby posiadac szlachcica musimy najpierw posiadac zlota monete, ktora produkuje sie w palacu, ilosc posiadanych szlachcicow zalezy od ilosci posiadanych zlotych monet, a wzor na to jest taki:
1+2+3+5+6 itd.
Co to znaczy?
1 szlachcic = 1 zlota moneta + cena za szlachcica
2 szlachcicow = 1+1=2 zlotych monet + cena za szlachcica
...
10 szlachcicow = 1+2+3+4+5+6+7+8+9+10=55 zlotych monet + cena za szlachcica To nie Dotyczy świata 1 , 2
A o to wskazówka, ile należy miec mniej wiecej wosjak do ilości punktów:
1. 500-600 pkt.- 200 pik i 200 mieczy, mur 7
2. 600-800 pkt. - 250 pik i 250 mieczy, mur 10
3. 800-1000 pkt. - 500 pik i 500 mieczy, mur 15
4. 1000-1500 pkt. - 750 pik i 750 mieczy, mur 18
5. 1500-2000 pkt. - 1000 pik i 1000 mieczy, mur 20
6. 2000-3000 pkt. - 1500 pik i 1500 mieczy
7. 3000-4000pkt. - 2000 pik i 2000 mieczy |
|